Elämää Lontoossa
Aamumehut ja kahvit Helsinki-Vantaan lentokentällä.
Aika rientää todella nopeaan!
Alan oikeasti tajuta sen että olen ollut täällä Lontoossa jo 1,5kk.
Olen viihtynyt todella hyvin täällä. Ihmiset täällä ovat ystävällisiä ja aina valmiina auttamaan kun pyydetään. Kirkko tuntuu kodilta ja työyhteisö on kuin toinen perhe minulle. Täällä välittyy lähimmäisen rakkaus ja se että kaikki otetaan aina lämmöllä vastaan.
Sää täällä on suht saman kaltainen kuin suomessa mutta se kun sanotaan että Lontoossa sataa aina niin se ei todellakaan pidä paikkaansa. Ensimmäiset 3 viikkoa olivat vielä lämpimiä ja lämpötila nousi lähelle +19 tai jopa +20 astetta, mutta nyt huomaa että kyllä se syksy on rantautunut tänne Isoon Britanniaankin.
Työskentelen siis Suomalaisella merimieskirkolla Lontoossa vapaaehtoisena. Työtehtäviini kuuluu ruuanlaittoa, siivousta, lasten hoitoa, asiakkaiden palvelua ja muita hommia. Työ on kivaa ja monipuolista. Tiimimme on aivan huippu ja olen kiitollinen että saan kuulua siihen.
Olen alkanut käymään Hillsong Churchissa Lontoossa. Siellä olen päässyt
osaksi tiimiä joka pittää lapsille ja nuorille toimintaa sunnuntaisin
messujen ja muiden tapahtumien aikaan.
Ensimmäisen kuuden viikon akana olen töitteni lisäksi kerennyt myös käymään teatterissa katsomassa Agatha Christienin Hiirenloukku näytelmän, ruokkimassa lintuja Hydeparkissa,
Liittynyt Hillsong Bermondseyn seurakuntaan, käynyt shoppailemassa, saanut uusia kavereita ja muuten vaan tutustunut nykyiseen ''kotimaahani'.
Sen lisäksi olen aloittanut kirkolla teatterin ja tanssin jotka ovat meille työntekijöille ilmaisia. Muuten vietän vapaa-aikani muiden vapaaehtoisten kanssa paikkoja kierrellen. Tiistaina 31.10 kävimme kirkon työntekijöiden kanssa Westminster Abbyssä 500th Anniversary of the Reformation tilaisuudessa.
Olen
monena iltana pistänyt ylistys musiikkia soimaan ja vaan ylistänyt
sillä olen aivan älyttömän etuoikeutetussa asemassa sillä Lontoossa asuminen on
once in a life time moment.
Loppuun vielä iso iso kiitos jokaiselle teille joka haluaa tukea minua matkallani ja kuulla kuulumisiani täältä Lontoosta! Olette arvokkaita ja arvostan teitä jokaista aivan suunnattoman paljon!
Työskentelen siis Suomalaisella merimieskirkolla Lontoossa vapaaehtoisena. Työtehtäviini kuuluu ruuanlaittoa, siivousta, lasten hoitoa, asiakkaiden palvelua ja muita hommia. Työ on kivaa ja monipuolista. Tiimimme on aivan huippu ja olen kiitollinen että saan kuulua siihen.
Ensimmäisen kuuden viikon akana olen töitteni lisäksi kerennyt myös käymään teatterissa katsomassa Agatha Christienin Hiirenloukku näytelmän, ruokkimassa lintuja Hydeparkissa,
Liittynyt Hillsong Bermondseyn seurakuntaan, käynyt shoppailemassa, saanut uusia kavereita ja muuten vaan tutustunut nykyiseen ''kotimaahani'.
Sen lisäksi olen aloittanut kirkolla teatterin ja tanssin jotka ovat meille työntekijöille ilmaisia. Muuten vietän vapaa-aikani muiden vapaaehtoisten kanssa paikkoja kierrellen. Tiistaina 31.10 kävimme kirkon työntekijöiden kanssa Westminster Abbyssä 500th Anniversary of the Reformation tilaisuudessa.
Tämän
kuun lopussa 22.-26.11 kirkolla on joulumarkkinat joissa me
vapaaehtoiset olemme mukana. Markkinahulinasta lisää joulukuun postauksessa.
Täällä
kirkolla toimii monenlaisia lasten ja nuorten kerhoja joihin meidän
sosiaalityöntekijä Hanna pyysi minua toiseksi vetäjäksi ja minä suostuin
koska lapset ja nuoret kirkolla ovat niin ihania ja saan vaihtelua
työpäiviin.
Myönnän
sen että vähän on suomea ikävä mutta silti nautin ja olen todella
kiitollinen tästä upeasta ja uskomattoman ainutlaatuisesta tilaisuudesta
että saan viettää vuoden täällä suomikirkolla.
Loppuun vielä iso iso kiitos jokaiselle teille joka haluaa tukea minua matkallani ja kuulla kuulumisiani täältä Lontoosta! Olette arvokkaita ja arvostan teitä jokaista aivan suunnattoman paljon!
Kommentit
Lähetä kommentti